Jul 23, 2013

Luahan rasa

"Dengarlah aku.. Suara hati ini memanggil-manggil namamu..karna separuh aku dirimu.."

Jadi aku mudah.
Bila aku kata sayang, maknanya aku sayang.
Bila aku kata rindu, maknanya aku rindu.
Bila aku kata perlu, maknanya aku memerlukan.
Dan bila aku kata jangan, aku mohon jangan lakukan.

Aku tak mahu apa yang terjadi dulu jadi lagi suatu hari nanti.
Apa yang aku takutkan, apa yang aku rasa akan terjadi.
Dan benda tu akan sakitkan diri aku.

Sayang memang aku sayang.
Tapi, aku lagi fikirkan perasaan orang lain daripada jaga hati aku sendiri.
Bila aku tahu ada orang lain yang sayang, 
Bila aku tahu ada orang lain yang suka,
Bila aku tahu ada orang lain yang perlu,
Aku akan lepas.
Melepaskan orang yang aku sayang.
Melepaskan orang yang aku perlu.
Kerna itu diriku.

Aku tak mahu mempertahankan sesuatu tambah-tambah ia akan menyakitkan aku.
Aku tak mampu untuk mendengar kesedihan orang lain yang memerlukan itu.
Aku tak mampu untuk melihat kesakitan orang lain yang menyayangi itu.
Kerna aku tahu akan sakitnya.
Aku tahu betapa peritnya rasa itu.

Aku mohon, 
Aku mohon untuk faham perasaan aku.
Aku dah tak mampu,
Tak mampu untuk mempertahankan sesuatu itu.
Dan aku belum bersedia,
Belum bersedia untuk bergembira setelah kehilangan..

#Mungkin awak bukan yang pertama. Saya berharap agar awak jadi yang terakhir.

#Tetapkan pilihan sebagai teman kekal abadi hingga akhir zaman#




0 000 orang meluangkan masa bersama Shazie:

Post a Comment