Cheeky Quotes

Apr 24, 2013

Berjauhan sememangnya perlukan kesabaran


" Sebelum tidur ku ingat kamu, tersenyum aku pada bayanganmu, aku berkata dalam hatiku, aku rindu kamu... "

Hakikat yang perlu semua orang terima, kesabaran yang tinggi amat diperlukan sekiranya kita berjauhan dengan orang-orang yang disayangi.  Kita perlu terima sekiranya dia/mereka sibuk dengan tugasan-tugasan yang ada. 

Ouhhh rindu itu sakit. Dan sakit rindu itu boleh membuatkan kita tidak senang duduk. Kita akan memikirkan dia yang dirindui, dia yang berada jauh dengan kita.

Ehemmm ehemmm. 

Cerita ini sememangnya untuk dia yang berada di sana. 

Di saat genting untuk pilihan raya ini, dia sibuk turun padang bagi membantu apa yang patut. Disebabkan kesibukan itu, aku tak mampu untuk hubungi dia macam selalu. 

Ouhhh sabarlah hati. Dia tak ke mana pun. Baik kau fokuskan pada kerja-kerja kau yang ada tu. Lagi bermanfaat. HAHA

**********************

Doa ketika merindui dia: Ya Allah, sampaikan salam rindu ini untuk dia. Bantu kami untuk jaga hati kami. Semoga dia juga merinduiku. Aamiin

# Saya tunggu walaupun tak berpegang dengan apa yang awak katakan. =) 

# Allah lagi tahu apa yang terbaik untuk kita. Kita hanya merancang, Dia yang menentukan. 

** Tetapkan pilihan sebagai teman kekal abadi hingga akhir zaman.




Apr 23, 2013

Amalan: Lembutkan hati mengingati Allah


Segala puji bagi Allah Tuhan semesta Alam.

Di pagi hari ini, rasa nak mengongsikan satu amalan yang sangat baik untuk kita amalkan.

Ianya tidak susah, bila-bila masa pun boleh kita lakukan.

Apanya tu ye??? hehe

Zyma nak mengajak anda dan anda, teman-teman semua untuk kita bersama-sama berzikir kepada Allah.


Ayuh kawan-kawan, kita memuja dan memuji Allah, Tuhan semesta alam. Mengapa kita tidak menjadikan ini sebagai amalan kita? Sedangkan Setiap ciptaan-Nya pasti melakukan perkara ini.



Now, Zyma nak kongsikan makna-makna kalimat tersebut :)
Yang dimaksud bacaan tasbih (subhanallah = Maha Suci Allah) adalah menyucikan Allah dari segala kekurangan yang tidak layak bagi-Nya.
Yang dimaksud bacaan tahmid (alhamdulillah = segala puji bagi Allah) adalah menetapkan kesempurnaan pada Allah dalam nama, shifat dan perbuatan-Nya yang mulia.
Yang dimaksud bacaan tahlil (laa ilaha illallah = tidak ada sesembahan yang berhak disembah selain Allah) adalah berbuat ikhlas dan mentauhidkan Allah serta berlepas diri dari kesyirikan.
Yang dimaksud bacaan takbir (Allahu akbar = Allah Maha Besar) adalah menetapkan keagungan atau kebesaran pada Allah Ta’ala dan tidak ada yang melebihi kebesarannya.
Semoga amalan ini dapat melembutkan hati kita agar tidak leka dan lupa mengenai sang pencipta.



Dan ingatlah teman-teman, sesungguhnya kita perlu menjaga hati dan diri daripada terus melakukan perkara-perkara yang dilarang. Ingatlah.. (khusus untuk teman-teman hawaku..)



# " Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas diri sendiri.. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sikitlah orang yang memberi peringatan " - Imam Hasan Al Basri -

PRU13: Doakan kejayaan Johor Bahru




       


Calon BN : P160 Tan Sri Shahrir Abdul Samad dan N44 Datuk Adam Sumiru.

Kami sayangkan Johor , kami sayangkan Johor Bahru.

Selamat maju jaya untuk calon-calon BN terutamanya calon Johor Bahru dan Dun Tanjung Puteri :)

Kami nekad untuk terus menyokong BN.
 
Good luck!!


Apr 19, 2013

PRU13= Nama calon bagi negeri Johor

Okay, memandangkan Zyma duduk di Johor Bahru, So, Zyma share nama-nama calon untuk negeri Johor sahaja lah ye. Hehe. 

  • Senarai calon Barisan Nasional (BN) Johor
      P140. Segamat – Datuk Dr. S. Subramaniam
N01. Buluh Kasap – Norshida Ibrahim (baharu)
N02. Jementah – Dr. Lee Hong Tee
P141. Sekijang – Anuar Abd. Manap (baharu)
N03. Pemanis – Lau Chin Hoon
N04. Kemelah – Datuk Ayub Rahmat
P142. Labis – Datuk Chua Tee Yong
N05. Tenang – Mohd. Azahar Ibrahim
N06. Bekok – Tan Chong (baharu)
P143. Pagoh – Tan Sri Muhyiddin Yassin
N07. Bukit Serampang – Ismail Mohamad (baharu)
N08. Jorak – Datuk Dr. Sharuddin Salleh
P144. Ledang – Hamim Samuri
N09. Gambir – M. Asojan
N10. Tangkak – Goh Tee Tee
N11. Serom – Abdul Razak Minhat (baharu)
P145. Bakri – Lee Ching Yong
N12. Bentayan – Fong Soh Lan (baharu)
N13. Sungai Abong – Datuk Dr. Haris Salleh (baharu)
N14. Bukit Naning – Datuk Saipolbahari Suib (baharu)
P146. Muar – Datuk Razali Ibrahim
N15. Maharani – Datuk Zulkhairi Ahmad (baharu)
N16. Sungai Balang – Zaiton Ismail (baharu)
P147. Parit Sulong – Datuk Noraini Ahmad
N17. Semerah – Mohd. Ismail Roslan (baharu)
N18. Seri Medan – Datuk Zulkurnain Kamisan (baharu)
P148. Ayer Hitam – Datuk Wee Ka Siong
N19. Yong Peng – Lim Kee Moi
N20. Semarang – Datuk Samsolbari Jamali
P149. Seri Gading – Datuk Aziz Kaprawi
N21. Parit Yaani – Tiow Yew Chuan (baharu)
N22. Parit Raja – Datin Azizah Zakaria (baharu)
P150. Batu Pahat – Dr. Mohd. Puad Zarkashi
N23. Penggaram – Dr. King Ban Siang (baharu)
N24. Senggarang – Abd. Aziz Ismail (baharu)
N25. Rengit – Ayub Jamil
P151. Simpang Renggam – Liang Teck Meng
N26. Machap – Abd. Taib Abu Bakar (baharu)
N27. Layang Layang – Abd. Mutalip Abd. Rahim
P152. Kluang – Datuk Dr. Hou Kok Chung
N28. Mengkibol – Chye Kwee Yeow (baharu)
N29. Mahkota – Md. Jais Sarday
P153. Sembrong – Datuk Seri Hishamuddin Tun Hussein
N30. Paloh – Teoh Yap Kun (baharu)
N31. Kahang – R. Vidyanathan
P154. Mersing – Datuk Dr. Abd. Latiff Ahmad
N32. Endau – Datuk Abd. Latiff Bandi (baharu)
N33. Tenggaroh – K. Raven Kumar (baharu)
P155. Tenggara – Datuk Halimah Mohamed Sadique
N32. Panti – Datuk Baderi Dasuki
N33. Pasir Raja – Datuk Dr. Adham Baba
P156. Kota Tinggi – Datuk Noor Ehsanuddin Mohd. Harun Narrashid (baharu)
N36. Sedili – Rasman Ithnain
N37. Johor Lama – Asiah Md. Ariff
P157. Pengerang – Datuk Seri Azalina Othman Said
N38. Penawar – Hamimah Mansor
N39. Tanjung Surat – Datuk Syed Sis Syed A. Rahman (baharu)
P158. Tebrau – Khoo Soo Seang (baharu)
N40. Tiram – Datuk Maulizan Bujang
N41. Puteri Wangsa – M. Soorianarayanan (baharu)
P159. Pasir Gudang – Normala Abd. Samad (baharu)
N42. Johor Jaya – Tan Cher Puk
N43. Permas Jaya – Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin
P160. Johor Bahru – Tan Sri Shahrir Samad
N44. Tanjung Puteri – Datuk Adam Sumiru

N45. Stulang – Chong Chee Siong (baharu)
P161. Pulai – Datuk Nur Jazlan Mohamed
N46. Pengkalan Rinting – Chang Nie Kee (baharu)
N47. Kempas – Datuk Tengku Putra Haron Aminurrashid Tengku Hamid Jumat (baharu)
P162. Gelang Patah – Datuk Abdul Ghani Othman
N48. Skudai – Liang Ah Chy (baharu)
N49. Nusajaya – Datuk Dr. Zaini Abu Bakar (baharu)
P163. Kulai – Tay Chin Hein (baharu)
N50. Bukit Permai – Ali Mazat Salleh (baharu)
N51. Bukit Batu – Cheong Chin Liang
N52. Senai (belum diumumkan)
P164. Pontian – Datuk Ahmad Maslan
N53. Benut – Datuk Ir. Hasni Mohamad
N54. Pulai Sebatang – Datuk Tee Siew Kiong
P165. Tanjong Piai – (belum diumumkan)
N55. Pekan Nanas – (belum diumumkan)
N56. Kukup – Suhaimi Salleh (baharu)

#SUMBER:BumiGemilang

**************************

# Good luck buat mereka! Semoga terus maju. 

    Kritikan membawa seribu satu pengajaran

    Lama rasanya aku tak menulis di sini. So, dengan kesempatan yang ada ni, aku nak menulis untuk puaskan hati sendiri. HAHA

    Ouhh rasa indah bila berada di rumah. Rumah yang memberi ketenangan, kedamaian. Terima kasih Ya Allah. 

    Berada di Dungun memerlukan seribu satu kekuatan. Kekuatan bagi menghadapi segala macam dugaan yang ada. Yes, aku mungkin buat silap. Aku tak sempurna. Kadang aku lupa, kadang aku alpa. Kerana itu, aku memerlukan teman-teman di sisi untuk mengingatkan aku tentang apa yang aku lakukan.

    Mungkin betul kata orang, kadangkala kita tidak sedar apa yang kita katakan, ucapkan pada orang lain itu tidak semena-mena berbalik pada diri kita juga. Itu terjadi pada aku. Ouhh mereka sememangnya mencari salah aku, puas aku pertahankan diri namun peristiwa itu juga yang mereka ungkitkan. "kenapa aku marahkan dia, and kenapa aku buat perkara itu and blablablabla ......"  Ha, puas aku katakan, sememangnya peristiwa kami berbeza. Tapi tidak mengapa, itu aku terima sebagai satu pengajaran. 

    "BERFIKIR DAHULU SEBELUM LAKUKAN SESUATU PERKARA" - nasihat seseorang yang aku anggap seperti kakak aku yang terlalu banyak membantu. 

    Walau apa pun yang telah terjadi, walau siapa pun yang telah menyampaikan berita-berita itu, aku ucapkan terima kasih kerana kalian telah buat aku beringat. Aku jadikan pengajaran atas apa yang kalian katakan itu..

    ************

    # Macam mana aku bertahan untuk berjauhan dengan keluarga dan kawan-kawan aku, macam itu jugalah aku perlu bertahan untuk berjauhan dengan dia.

    # Kepada engkau aku berserah diri Ya Rabbi.