Apr 24, 2013

Berjauhan sememangnya perlukan kesabaran


" Sebelum tidur ku ingat kamu, tersenyum aku pada bayanganmu, aku berkata dalam hatiku, aku rindu kamu... "

Hakikat yang perlu semua orang terima, kesabaran yang tinggi amat diperlukan sekiranya kita berjauhan dengan orang-orang yang disayangi.  Kita perlu terima sekiranya dia/mereka sibuk dengan tugasan-tugasan yang ada. 

Ouhhh rindu itu sakit. Dan sakit rindu itu boleh membuatkan kita tidak senang duduk. Kita akan memikirkan dia yang dirindui, dia yang berada jauh dengan kita.

Ehemmm ehemmm. 

Cerita ini sememangnya untuk dia yang berada di sana. 

Di saat genting untuk pilihan raya ini, dia sibuk turun padang bagi membantu apa yang patut. Disebabkan kesibukan itu, aku tak mampu untuk hubungi dia macam selalu. 

Ouhhh sabarlah hati. Dia tak ke mana pun. Baik kau fokuskan pada kerja-kerja kau yang ada tu. Lagi bermanfaat. HAHA

**********************

Doa ketika merindui dia: Ya Allah, sampaikan salam rindu ini untuk dia. Bantu kami untuk jaga hati kami. Semoga dia juga merinduiku. Aamiin

# Saya tunggu walaupun tak berpegang dengan apa yang awak katakan. =) 

# Allah lagi tahu apa yang terbaik untuk kita. Kita hanya merancang, Dia yang menentukan. 

** Tetapkan pilihan sebagai teman kekal abadi hingga akhir zaman.




0 000 orang meluangkan masa bersama Shazie:

Post a Comment