May 11, 2013

Merindui mereka

Perasaan sedih kala ini amat kuat dalam jiwa. Ya Allah, kuatkan semangat aku untuk berjauhan dengan mereka seperti mana aku berjauhan dengan keluargaku. 


Almost a year we does not meet. 

Aku tak berapa ingat cerita perkenalan kami. Yang pastinya, Yaya insan pertama yang rapat dengan aku. Then Azie. Kteorg banyak buat "benda" sama-sama. Selalu belajar sama-sama. Aku rindu untuk kena marah dengan Azie. Aku rindu nak dengar segala nasihat dia. 
Kami terpisah bila aku tak sambung sem 4 diploma. Aku meneruskan perjuangan untuk ke ijazah. Saat itu, hati menerima tawaran kerana terluka. Hanya kerana nak berlari daripada kenangan, aku tinggalkan mereka.



Mereka baik. Sangat-sangat. Ouhhye, ada sorang lagi bernama Aida Adila. Mereka semua kenalan aku semasa diploma. 

Saat ini, aku merindui mereka. Aku rindukan mereka dan dia. Si dia yang persis seperti abangku. Dia yang bisa jadi abang, sahabat dan kadang-kala seperti buah hatiku. Ohhoooo (mereka yg kata dan bukan aku HAHA). 

Mereka semua jauh. Jauh di mata namun tetap dekat dihatiku. Kami jarang berhubung. Apatah lagi berjumpa. Aku hanya mampu berdoa. 

Impian aku, untuk membuat mereka gembira. Kejayaan yang ingin aku kecapi hanya kerana Allah dan untuk keluarga dan mereka. 

# Tahniah sahabat kalian dah berjaya tamatkan diploma dengan sempurna. In sya Allah, panjang umur murah rezeki kita berjumpa :) I miss you all. 

# And buat awak, I am proud of you my dear. Do your best! Hope to see you here on the graduation day my brother :)

0 000 orang meluangkan masa bersama Shazie:

Post a Comment