Apr 19, 2013

Kritikan membawa seribu satu pengajaran

Lama rasanya aku tak menulis di sini. So, dengan kesempatan yang ada ni, aku nak menulis untuk puaskan hati sendiri. HAHA

Ouhh rasa indah bila berada di rumah. Rumah yang memberi ketenangan, kedamaian. Terima kasih Ya Allah. 

Berada di Dungun memerlukan seribu satu kekuatan. Kekuatan bagi menghadapi segala macam dugaan yang ada. Yes, aku mungkin buat silap. Aku tak sempurna. Kadang aku lupa, kadang aku alpa. Kerana itu, aku memerlukan teman-teman di sisi untuk mengingatkan aku tentang apa yang aku lakukan.

Mungkin betul kata orang, kadangkala kita tidak sedar apa yang kita katakan, ucapkan pada orang lain itu tidak semena-mena berbalik pada diri kita juga. Itu terjadi pada aku. Ouhh mereka sememangnya mencari salah aku, puas aku pertahankan diri namun peristiwa itu juga yang mereka ungkitkan. "kenapa aku marahkan dia, and kenapa aku buat perkara itu and blablablabla ......"  Ha, puas aku katakan, sememangnya peristiwa kami berbeza. Tapi tidak mengapa, itu aku terima sebagai satu pengajaran. 

"BERFIKIR DAHULU SEBELUM LAKUKAN SESUATU PERKARA" - nasihat seseorang yang aku anggap seperti kakak aku yang terlalu banyak membantu. 

Walau apa pun yang telah terjadi, walau siapa pun yang telah menyampaikan berita-berita itu, aku ucapkan terima kasih kerana kalian telah buat aku beringat. Aku jadikan pengajaran atas apa yang kalian katakan itu..

************

# Macam mana aku bertahan untuk berjauhan dengan keluarga dan kawan-kawan aku, macam itu jugalah aku perlu bertahan untuk berjauhan dengan dia.

# Kepada engkau aku berserah diri Ya Rabbi. 


0 000 orang meluangkan masa bersama Shazie:

Post a Comment