Jul 8, 2013

Gembira belum pasti hati gembira

"Untunglah dia.. orang sayang nak balik"
"Mesti mu sukakan dia nak balik sini"
"Best nya dekat dengan buah hati"

Itu adalah sebahagian daripada kata-kata yang aku terima apabila dia pulang ke sini. 

Yes! Memang aku gembira, aku suka bila dia kata nak balik sini. Walaupun hati terasa namun disimpan sendiri. Tiada tempat untuk aku mengadu selain Dia di atas sana.

Aku tunggu, aku nanti hari kepulangan dia. 
Sepi.
Sunyi.
Aku sedih, bila berulang kali aku cuba menghubungi dia tapi gagal.

Positive mind.

"Dia saja tak nak bagitahu. Dia saja nak buat surprise." Kata Roommate aku.

Okay fine. 

Dia dah ada di sini. 
Namun macam tiada.
Dia berubah.
Lain dari yang lain.
Lain dari sebelum ini.

Tak tahu ke dia yang aku rindukan dia?
Aku rindu nak bercerita, aku rindu nak bergelak ketawa dengan dia.
Tapi ke manakah semua tu?

** Hanya study elok-elok yang dia ungkap. Tapi, boleh ke aku nak tumpukan pada study bila hati ini terlalu sedih.. Hati ini terlalu perit tahan semua ini. 

Aku cuba ajak dia keluar. Dengan mudah juga dia tolak. 

Mungkin aku tak penting lagi untuk dia. 

Mungkin aku perlu terima semua ni.

Mungkin aku perlu bersedia untuk semua ni..

# Aku tak kuat. Aku belum bersedia. Aku tak mampu untuk rasa kehilangan untuk kesekian kalinya..

# I miss you. I need you, right here, right now.

0 000 orang meluangkan masa bersama Shazie:

Post a Comment