Dec 21, 2011

Tak salah kita bersatu padu & bekerjasama dari menyalahkan sesama sendiri .

Fuhh panjang gila tajuk entry kali nyhh .
Okay , biasanya saia dah tidur dah time time macam nyhh . But , I need to write something lah . herhh 

#entry nyhh khas buat teman teman yang saia sayang sangat sangat .


Okay , kalian dah tengok kan gamba kat atas tu ?
Apa yang kalian rasa ?
Or still tak rasa apa apa ?
hmm ,
Zyma sayang gila dengan korang semua. seriously , tak tipu .
Maybe Zyma ada buat salah masa dengan korang , salah cakap ke , salah itu ke , ini ke , 
I am very sorry kayy . Macam korang juga , Zyma insan biasa yang penuh dengan kelemahan .

Korang , even dah tak bersama dalam club or class or whatever , tak salah kan kita still bersatu ? Yes , memang tak semua cara kita orang boleh ikut , and tak semua kata orang kita boleh dengar , but tolonglah , semua dah besarkan ? Tak kan benda kecik pun korang nak besarkan . Heyy , lupa dah ke ? Dulu kita sama sama buat itu ini kan . Please lah , terima salah silap orang lain . Semua orang insan biasakan , banyak kekurangan pada diri masing masing .

Korang , macam macam Zyma tengok dekat fb tu , yang sorang status nya macam tu , yang sorang status nya macam nyhh , pernah tak korang fikir untuk update status yang boleh baikkan hubungan korang tu ? Hubungan kita semua ? Hmm , Boleh tak korang jangan rasa yang diri korang tu dipergunakan ? Kalau korang rasa korang dah tahu banyak hal , tak salahkan bgtahu yang lain . Inform kat teman teman yang lain pasal itu ini . Memang seharusnya kita bekerjasamakan . Am I right ? Lagi satu , janganlah salahkan someone tu kalau dia tak tanya apa apa pada korang yang dah hebat tu . Dia pun insan biasa juga kan . Tak salah kalau korang yang bgtahu dia untuk buat itu ini . Sedangkan bos pun perlu di ingatkan oleh secretary dia pasal kerja kan ? Nyh kan lagi student macam kita .

Korang , stop dari perli memperli , kata mengata sesama kita boleh tak ? Sedihkan kalau orang lain buat macam tu pada kita ? Kalau dia bersalah , doakan lah yang terbaik untuk dia , itu lagi bermanfaatlah teman teman . Nobody perfects . And , bila kita tahu someone bercakap tentang kita , tak salah kita pergi jumpa face to face dengan dia and settle kan baik baik . Maybe dia pun ada reason kenapa dia bercakap tentang kita . kan ? 

Korang , tak semua orang senang dengan apa yang kita buat . Tak semua orang gembira dengan apa yang kita ada , korang tak payahlah dengar kata kata , khabar khabar angin yg mereka tu tak suka or benci dengan korang . Kadang kadang , orang yang selalu bersama kita tulah yang jadi duri dalam daging , musuh dalam selimut . Orang yang rapat dengan kita tu pun belum tentu baik , kalau dia mengata kita pun mana kita nak tahu kan . Manusia nyh tak pernah & tak kan pernah rasa puas taw .

Korang , tak nak ke macam dulu ? Always bersatu , bersama sama buat kerja ? Kan ke seronok . Even dah tak dalam club yang sama , still boleh bersatu kan ? Perlu ke kita nak berkecil hati , terasa sesama sendiri ? Tak kan ? . Kalau korang ada masalah , still boleh minta tolong , settle kan sama sama kan ? Tak payah lah terasa dengan kita kita nyhh . Be matured okay . 

Korang , forgive and forget tu kan bagus . Kalau betul kita tak salah , just berdoa minta bantuan daripada Allah . Allah kan mengetahui . Kita terima jelah apa kata orang lain pada diri kita , jadikan itu semangat untuk bangkit & berjaya . Bukan nya dengan memperli bagai . huhh

# semua orang buat salah , just forgive and let it go . Tak payah terbawa bawa dengan benda yang dah lepas .   

# jagalah emosi ye teman teman. tingkah laku mencerminkan diri kita .

# bila someone tu bermasalah dengan someone nyh , yang lain janganlah ikut campur . sebab kita tak tahu siapa betul , siapa salah . just tegur 2 2 macam biasa :) simple right ?

# tak salah kalau kita yang minta maaf even bukan salah kita :)

# janganlah sukasuka hati kita nak buang kawan , huhh ingat kita nyhh perfect sangat ke ? (tk kott) .

Akhir kata (haa poyo gila) : Jumlah kita jadi macam dulu , tade siapa yang terasa , kecik kecik hati sesama sendiri .
                                 

P/S : Zyma tak berpihak pada sesiapa ea . Maybe Zyma sendiri yang salah , sapa taw kan .
     
       : Sorry kalau tersalah kata :( 

khasbuat: Azie Ima Zharief Akmal &lainlain .

4 comments:

  1. rasenye dua2 nak sgt berbaik like they used to be. tapi egois merajai fikiran or take time utk muhasabah diri masing2? tapi zyma ni memang kwn yg bagus lah..sye rasa awak ckup matang utk jd org tgh :)

    ReplyDelete
  2. @athirah rosli
    Dorg perlukan masa utk muhasabah diri kot. Zyma baru nk belajar jd matang act nya. syg kawan kawan punya pasal kan, kenalah jd org tengah yg pandai. hahaha btway , thanks athirah :)

    ReplyDelete
  3. @encik axixou
    yups. kerjasama memang sangat penting :)

    ReplyDelete