Jun 12, 2013

Aku rindu.

Rindu.
Hanya itu yang mampu menggambarkan tentang perasaan aku saat ini.

Aku seakan nekad untuk memutuskan semua ini.
Hati perit, sedih, kecewa dengan apa yang berlaku.

Janji.
Janji yang hanya tinggal janji.
Janji yang sudah berulang-kali kali dibuat, namun semuanya palsu.

Aku sakit.
Sakit menahan jiwa yang berlari jauh dari jasadku.
Jiwa yang seolah-olah meronta dan berlari untuk minta perhatian.

Aku cuba memahami.
Memahami situasi yang berlaku saat ini.
Orang kata aku kuat.
"Yes, I am strong enough to face it."
Itu hanyalah sebaris kata-kata.
Hakikatnya....
Aku lemah!

Aku sudah tidak berdaya lagi menanggung semua ini.

Adakah kau tahu aku sangat perlukan mu saat ini?
Adakah kau mengerti tentang hati ini?
Adakah kau fahami perasaan ini?

Aku cuba, cuba dan mencuba.
Cuba menahan perasaan hingga keadaan kembali pulih.
Apakan daya..
Situasi menghimpit diriku sendiri.

# Aku hanya mampu berdoa, dan terus berdoa supaya apa yang kita rencanakan sama seperti apa yang Dia rencana. 

 
  
 

0 000 orang meluangkan masa bersama Shazie:

Post a Comment