Mar 11, 2013

Untuk mu teman



We are Finance students.
Currently in part 3.

I miss our laugh, our smile, our friendship and everything about us.

Ouhh, I just know them in a year but, terlalu banyak aktiviti yang kami lakukan bersama.

And now, 
Terlalu banyak dugaan yang ada. Bermacam masalah timbul diantara kami.

Aku dapat rasakan yang hubungan antara kami kian renggang. 
Bagai retak yang tak mampu nak disambungkan.
Masing-masing punya perangai dan sikap yang bermacam beza.

Aku sayangkan mereka.

Hanya kami berempat yang masih bersama, sekelas.
Namun itu tak bermaksud kami bermusuhan.
Hanya dia yang cuba membawa diri.
Aku tak tahu punca dan sebabnya.
Namun aku tetap mengatakan yang dia bagai melarikan diri.

Ahhh, zalimnya untuk aku berkata begitu.
Apakan daya, aku hanya manusia biasa yang tak mampu untuk mengawal keadaan.
Kami sebilik even tidak sekelas.
 Namun, kami ibarat orang asing yang baru bertemu. 
Aku sedih.

Yes,
Mungkin layanan aku terhadap dia sudah jauh berbeza,
aku cuba perbaiki keadaan.
Aku perlukan masa.

Awak, Zima rindukan awak.
I am very sorry sebab buat macam ni.
Tapi awak perlu tahu, ini juga berpunca dari kelakuan awak.
Awak harus tahu, Zima tidak akan berperangai tanpa sebab.

Ya Allah Ya Rahim,
Kau lembutkanlah hati kami untuk saling menerima Ya Rabb. Aku mohon, jangan pisahkan kami setelah kau menentukan untuk kami bertemu. Kami perlukan kau Ya Allah. 

Ya Allah Ya Alim,
Lembutkanlah hati dia, berikanlah kesedaran kepada dia Ya Allah..




0 000 orang meluangkan masa bersama Shazie:

Post a Comment